800 10 66 10
8:00–17:00 | Po–Pá

Jak postupovat po povodních či záplavách

23. září 2024Majetkové pojištění6 minut čtení

Štítky :

Když nebezpečí i voda opadne, je čas vrátit se domů a začít s odklízecími pracemi. Jak nahlásit pojistnou událost a na co nezapomenout.

flood-magazin

Domů se můžete vrátit až na základě rozhodnutí příslušných orgánů (povodňová komise, hejtman, starosta obce), které zhodnotí situaci a v případě, že je oblast bezpečná, rozhodnou o ukončení evakuace. Dříve se domů nevracejte. Myslete především na ochranu svého zdraví.

Jak postupovat po povodni a záplavách

  • Před samotným vstupem do objektu je nutné vědět, zda není porušená statika budovy. S posouzením vám pomůže příslušný obecní či stavební úřad.
  • Doma zkontrolujte škody a pořiďte první fotodokumentaci nebo video pro pojišťovnu ještě před zahájením jakýchkoliv úprav.
  • Jakmile to půjde, kontaktujte nás a nahlaste škody. Doporučujeme použít on-line formulář na našich webových stránkách, který je k dispozici nepřetržitě 24 hodin i o víkendu. Použít můžete i telefonní linku +420 955 527 777, která je v provozu v pracovní dny od 8 do 17 hodin.
  • Před opětovným zapojením elektřiny, vody a používáním plynových spotřebičů nechte vše zkontrolovat odborníkem.
  • Pokud to bude možné, začněte odčerpávat vodu, sušit zdivo, uklízet a dezinfikovat, aby nevznikly následné újmy.
  • Poškozené předměty, které byly v kontaktu se záplavovou vodou a jsou zdraví nebezpečné, zlikvidujte, ale ještě před tím je řádně vyfotografujte a pořiďte jejich seznam.
  • Hodnotnější předměty raději odložte stranou a vyčkejte na příchod likvidátora nebo mobilního technika, který je zdokumentuje.
  • Připravte si veškeré důkazy (fotografie, videa, seznam poškozených věcí, nabývací doklady, paragony…)
  • Spolupracujte s naším likvidátorem a dodržujte jeho instrukce.
  • Pokud velká voda způsobí totální škodu na nemovitosti (tj. takovou škodu, v jejímž důsledku nebude možné poškozenou či zničenou pojištěnou nemovitost obývat bez provedení její celkové rekonstrukce), tak po dobu rekonstrukce domu, nebo jeho nové výstavby, nejdéle rok, přispějeme na náhradní ubytování až 10 tisíc Kč měsíčně.
  • Při vysokých škodách uhradíme také až 12 splátek vašich případných úvěrů na bydlení.

POMOC S NÁHRADNÍM UBYTOVÁNÍMJe-li vaše pojištěná domácnost zaplavená a neobyvatelná, zavolejte asistenční službu +420 292 292 260, která funguje non-stop. Operátoři vám pomohou se zajištěním krátkodobého ubytování až do celkové výše 20 000 Kč. Pokud si chcete náhradní ubytování zajistit sami a zpětně uhradit náklady, je i v takovém případě nutné předem kontaktovat asistenční službu.

Nejčastější dotazy k řešení škod po záplavách a povodních

  1. Škodu už jsem nahlásil. Kdy můžu čekat, že přijede mobilní technik, aby zdokumentoval rozsah škod?
    Po nahlášení a prvotním posouzení rozsahu škody s vámi domluvíme v nejkratší možné době termín individuální prohlídky, pokud bude nutná. Rozhodně se nemůže stát, že bychom na vás zapomněli. Technik vás může kontaktovat i sám, pokud se pohybuje v postižené oblasti a škodu jste ještě ani nenahlásili.
  2. Kdy můžu začít vyklízet?
    Jakmile máte škody zdokumentované formou fotografií, můžete začít s odklízením následků, odčerpáváním vody, se sušením zdiva apod. Poškozené předměty, které byly v kontaktu se záplavovou vodou a jsou zdraví nebezpečné, můžete zlikvidovat, ještě před tím byste je ale měli řádně vyfotit a pořídit jejich seznam. Hodnotnější předměty je lepší odložit stranou a vyčkat na příchod mobilního technika, který vše zdokumentuje.
  3. Kdy můžu začít vysoušet nemovitost a budou mi proplaceny náklady na zapůjčení vysoušeče nebo zvýšené náklady na energie?
    Jakmile je oblast a případně nemovitost prohlášena za bezpečnou a jsou zdokumentovány zničené nebo poškozené předměty, můžete následně začít s likvidací škod a vysoušením nemovitosti. Náklady spojené s vysoušením, tj. náklady za zapůjčení vysoušeče i náklady na zvýšenou spotřebu energie, vám uhradíme.
  4. Je možné získat nějakou zrychlenou zálohu na likvidaci následků povodní? Jak o to mám požádat?
    Zrychlenou zálohu můžeme vyplatit po prvotním posouzení výše škod, a to do několika dní. O zálohu můžete požádat už během hlášení události, a to buď formou poznámky, pokud ji hlásíte elektronicky, jestliže ji registrujete po telefonu, tak během hovoru s operátorem kontaktního centra. O zálohu je samozřejmě možné požádat i dodatečně.

    Zasaženým klientům také zálohu aktivně nabízíme. Tam, kde budeme mít doložený dopad kalamity (fotografiemi nebo veřejnými informacemi), budeme vyplácet zálohy i bez vyžádání.
  5. Jaká hodnota škody mi bude proplacená?
    U poškozené nemovitosti proplácíme škody ve výši nákladů na opravu či znovupostavení nemovitosti. Vybavení domácnosti platíme v nových cenách až do limitu pojistné částky, kterou máte stanovenou ve smlouvě. V případě poškození vybavení domácnosti, spotřebičů či elektroniky proplatíme cenu opravy v případech, kdy to má ekonomický smysl. Platíme i náklady spojené s vyklízením jako např. desinfekční a úklidové prostředky, přistavení kontejneru.
  6. Moje domácnost je neobyvatelná. Můžete mi nějak pomoct s ubytováním?
    V případech, kdy je pojištěná domácnost zaplavená a neobyvatelná, můžete využít technické asistence. Stačí zavolat na asistenční službu +420 292 292 260, která funguje non-stop. Operátoři vám pomohou se zajištěním krátkodobého ubytování až do celkové výše 20 000 Kč. Pokud si chcete najít náhradní ubytování sami a zpětně si nechat uhradit náklady, i v takovém případě musíte předem kontaktovat asistenční službu.

    Až 10 tisíc Kč měsíčně vám přispějeme na náhradní ubytování v případě, že povodeň či záplava způsobí totální škodu na nemovitosti, kvůli které nebude možné poškozenou či zničenou pojištěnou nemovitost obývat bez její celkové rekonstrukce, případně výstavby. Tuto náhradu lze čerpat po dobu opravy domu nebo jeho nové výstavby až jeden rok.
  7. Nemám faktury od poškozených věcí, jak jinak mohu ještě doložit?
    Pokud nemáte již doklad o koupi poškozené věci, lze nahradit formou čestného prohlášení, kde bude uveden obchodní název zničené věci, fotografie zničené věci, v případě elektroniky/elektrospotřebičů nafocený štítek a značka, abychom dokázali během likvidace události najít současné ceny takovéhoto výrobku.
  8. Během úklidových a rekonstrukčních prací jsem zjistil další poškození. Jak mám doplnit tyto informace do hlášení?
    Zjištěné poškození je opět nutné zdokumentovat formou fotografií nebo videa a nahlásit jej. Ideálně obrazový materiál a další dokumenty vložit přes on-line formulář na našem webu https://www.kbpojistovna.cz/cs/hlaseni-skody, tlačítko „Vložit dokumenty k již nahlášené události“, nebo můžete využít odkaz, který vám byl zaslán do e-mailu po nahlášení škody.

Připravili jsme pro vás také podrobný návod, jak krok za krokem řešit rozsáhlé majetkové škody, včetně těch ze záplav a povodní, stejně jako odpovědi na otázky týkající se procesu likvidace.

Tyto webové stránky používají soubory cookies, které mohou obsahovat osobní údaje. Tyto údaje ukládáme na základě Vašich preferencí, které můžete nastavit zde. Více informací o způsobu zpracování souborů cookies naleznete v Podmínkách používání cookies.
Upravit nastavení