Hlášení škody - Pojištění majetku
Jak postupovat v případě události
Vodovodní škoda
- Nahlaste nám škodu – zde on-line hlášení, nebo nám zavolejte na číslo +420 955 527 777
- Volejte asistenční službu – v případě, že máte havarijní situaci, volejte o pomoc asistenci – instalatéra, pokrývače, elektrikáře, topenáře, plynaře, zámečníka apod. na telefonní číslo +420 292 292 260
- Připravte si následující informace a dokumenty
- číslo pojistné smlouvy
- identifikační údaje pojištěného
- datum, čas a místo vzniku události
- rozsah škody a odhad její předpokládané výše
- soupis poškozených / zničených věcí
- fotodokumentaci škody
- Pusťte se do prvních kroků k odstranění následků škody – zejména
- uzavřete přívod vody (pokud je prasklé potrubí nebo vodovod. zařízení)
- vyfoťte místo vzniku škody (celek a detail), současně nám vyfoťte místo úniku vody (např. prasklou trubku, mokrou skvrnu na zdi atp.)
- bez odkladu začněte vysoušet – předcházet rozšíření škod (např. větrat, aplikovat protiplísňový postřik, zajistěte, aby nedocházelo k ohrožení života či zdraví atp.)
- při zahájení oprav foťte jejich celkový průběh od rozkrytí, výměny potrubí/zařízení až po zapravení
- při výměně potrubí, hadice, zařízení (s výjimkou hygienických důvodů – např. potrubí odpadní) uchovejte vyměněnou porouchanou/poškozenou část k prohlídce technikem
- od opraváře požadujte písemný popis příčiny a důvodu (např. prasknutí potrubí přetlakem)
- pokud je to možné, poškozené věci, vyměněnou porouchanou / poškozenou část potrubí uchovejte k případné prohlídce technikem
- u poškození nábytku a elektrospotřebičů po jejich nafocení a odborném posouzení (kvalifikovaným opravcem)
- zajistěte písemný protokol o přesné příčině a podrobném rozsahu poškození
- velké spotřebiče (lednička, pračka, sušička, mrazák atp.) nebo nábytek, které jsou prokazatelně kontaminované v případě znečištění splašky, atp., nebo jinými hygienickými riziky je možno odvést na sběrný dvůr
- Co vás čeká po nahlášení škody
- provedeme registraci škody a přidělíme jí číslo pojistné události
- zašleme registrační e-mail s dopisem, ve kterém vám sdělíme další kroky spojené s řešením vaší škody
- můžeme vám také zavolat a škodu s vámi vyřešit přímo po telefonu
- pokud to bude nutné, zašleme na místo události našeho mobilního technika ke zdokumentování škody a prohlídky místa vzniku škody
- vyžádáme si od Vás další dokumentaci ke škodě, pokud to bude nutné a účelné s ohledem na rozsah a výši škody (např. odborné posouzení, posudky)
- zaplatíme vám plnění, na které máte nárok, a to
- podle naší dohody (rozpočtem nebo dle dokladů)
- na váš účet nebo složenkou na adresu
- Shromážděte základní dokumenty – rovnou nám je uložte přímo k on-line hlášení škody nebo dodatečně uložte k již nahlášené škodě prostřednictvím odkazu vložit dokumenty, zejména:
- písemný popis příčiny a důvody škody (např. prasknutí potrubí přetlakem) od opraváře
- další dokumenty Vám sdělíme v rámci registračního dopisu nebo telefonicky a následně nám je můžete vložit přes webovou aplikaci Moje pojistné události.
Živelní událost (požár, povodeň, krupobití, vichřice apod.)
- Nahlaste nám škodu – zde on-line hlášení, nebo nám zavolejte na číslo +420 955 527 777
- Volejte asistenční službu – v případě, že máte havarijní situaci, volejte o pomoc asistenci – instalatéra, pokrývače, elektrikáře, topenáře, plynaře, zámečníka apod. na telefonní číslo +420 292 292 260
- Připravte si následující informace a dokumenty
- číslo pojistné smlouvy
- identifikační údaje pojištěného
- datum, čas a místo vzniku události
- rozsah škody a odhad její předpokládané výše
- soupis poškozených / zničených věcí
- fotodokumentaci škody
- Pusťte se do prvních kroků k odstranění následků škody – zejména
- vyfoťte stav bezprostředně po události (nebo během ní – např. u Záplavy nebo Povodně)
- pokud je poškozeno i okolí (např. u škody na nemovitosti), vyfoťte i poškození v okolí – např. stromy, okolní i cizí stavby poškozené bouřkou či vichřicí
- předcházejte rozšíření škod (např. zatečení, zamrznutí – zakrytím), zajistěte, aby nedocházelo k ohrožení života či zdraví
- v případě odstraňování nějakých spadlých konstrukcí, stromů atp. – vyfoťte průběh odklízecích prací
- v případě Požáru – vždy volejte HZS (150) a oznamte požár i když jste ho již uhasili sami (je to povinnost ze zákona)
- v případě Krupobití – vyfoťte i kroupy a vrstvu jaká napadla
- v případě Přímého úderu blesku – vyfoťte a uchovejte poškozenou věc
- v případě Záplavy nebo Povodně VŽDY vyfoťte i okolí nemovitosti (soustřeďte se na zaplavené plochy)
- pokud je to možné, poškozené věci uchovejte k případné prohlídce technikem
- u poškození nábytku a elektrospotřebičů po jejich nafocení a odborném posouzení (kvalifikovaným opravcem)
- zajistěte písemný protokol o přesné příčině a podrobném rozsahu poškození
- velké spotřebiče (lednička, pračka, sušička, mrazák atp.) nebo nábytek, které jsou prokazatelně kontaminované v případě znečištění splašky, kouřem atp., nebo jinými hygienickými riziky je možno odvést na sběrný dvůr
- Co vás čeká po nahlášení škody
- provedeme registraci škody a přidělíme jí číslo pojistné události
- zašleme registrační e-mail s dopisem, ve kterém vám sdělíme další kroky spojené s řešením vaší škody
- můžeme vám také zavolat a škodu s vámi vyřešit přímo po telefonu
- pokud to bude nutné, zašleme na místo události našeho mobilního technika ke zdokumentování škody a prohlídky místa vzniku škody
- vyžádáme si od Vás další dokumentaci ke škodě, pokud to bude nutné a účelné s ohledem na rozsah a výši škody (např. odborné posouzení, posudky)
- zaplatíme vám plnění, na které máte nárok, a to
- podle naší dohody (rozpočtem nebo dle dokladů)
- na váš účet nebo složenkou na adresu
- Shromážděte základní dokumenty – rovnou nám je uložte přímo k on-line hlášení škody nebo dodatečně uložte k již nahlášené škodě prostřednictvím odkazu vložit dokumenty, zejména:
- písemný popis příčiny a důvody škody
- faktury a jiné doklady, pokud opravu budete provádět dodavatelsky
- další dokumenty Vám sdělíme v rámci registračního dopisu nebo telefonicky a následně nám je můžete vložit přes webovou aplikaci Moje pojistné události.
Krádež, vandalismus, náraz vozidla
- Volejte asistenční službu – v případě, že máte havarijní situaci, volejte o pomoc asistenci – instalatéra, pokrývače, elektrikáře, topenáře, plynaře, zámečníka apod. na telefonní číslo +420 292 292 260
- Připravte si následující informace a dokumenty
- číslo pojistné smlouvy
- identifikační údaje pojištěného
- datum, čas a místo vzniku události
- rozsah škody a odhad její předpokládané výše
- soupis poškozených / zničených / odcizených věcí
- fotodokumentaci škody
- Volejte / zajděte na policii – zde s vámi sepíšou protokol (úřední záznam), s popisem toho, co se stalo, jakou jste utrpěl škodu a jak k celé situaci došlo, jehož kopii si vyžádejte a ten nám doložte k události
- Nahlaste nám škodu – zde on-line hlášení, nebo nám můžete zavolat na číslo +420 955 527 777
- Pusťte se do prvních kroků – zejména
- vyfoťte stav bezprostředně po události – všechny vzniklé škody (celek a detail, např. poškození nemovitosti vč. oken, dveří, oplocení atd.)
- v případě Krádeže – vyfoťte stopy po násilném vniknutí pachatelem – např. i stopy po páčení, vylomení, utržení či uříznutí, stopy překonání oplocení
- předcházejte rozšíření škod
- pokud je to možné, poškozené věci uchovejte k případné prohlídce technikem
- Co vás čeká po nahlášení škody
- provedeme registraci škody a přidělíme jí číslo pojistné události
- zašleme registrační e-mail s dopisem, ve kterém vám sdělíme další kroky spojené s řešením vaší škody
- můžeme vám také zavolat a škodu s vámi vyřešit přímo po telefonu
- pokud to bude nutné, zašleme na místo události našeho mobilního technika ke zdokumentování škody a prohlídky místa vzniku škody
- vyžádáme si od Vás další dokumentaci ke škodě, pokud to bude nutné a účelné s ohledem na rozsah a výši škody (např. odborné posouzení, posudky)
- zaplatíme vám plnění, na které máte nárok, a to
- podle naší dohody (rozpočtem nebo dle dokladů)
- na váš účet nebo složenkou na adresu
- Shromážděte základní dokumenty – rovnou nám je uložte přímo k on-line hlášení škody nebo dodatečně uložte k již nahlášené škodě prostřednictvím odkazu vložit dokumenty, zejména:
- písemný popis příčiny a důvody škody
- pořizovací doklady, faktury a jiné doklady od odcizených / zničených / poškozených věcí
- další dokumenty Vám sdělíme v rámci registračního dopisu nebo telefonicky a následně nám je můžete vložit přes webovou aplikaci Moje pojistné události.
Elektrická rizika (podpětí, přepětí, zkrat, nepřímý úder blesku)
- Nahlaste nám škodu – zde on-line hlášení, nebo nám můžete zavolat na číslo +420 955 527 777
- Připravte si následující informace a dokumenty
- číslo pojistné smlouvy
- identifikační údaje pojištěného
- datum, čas a místo vzniku události
- rozsah škody a odhad její předpokládané výše
- soupis poškozených / zničených / odcizených věcí
- fotodokumentaci škody
- Pusťte se do prvních kroků – zejména
- vyfoťte stav bezprostředně po události – všechny vzniklé škody (celek a detail)
- zajistěte odborné posouzení rozsahu poškození (kvalifikovaným opravcem ke konkrétní poškozené části věci nebo zařízení – např. řídící jednotce, motoru atp.)
- pokud je věc neopravitelná – pak je nutné, aby kvalifikovaný opravce uvedl důvod neopravitelnosti či nerentability opravy (např. vyčíslená uvedená cena opravy je vyšší než pořizovací cena věci nové, nejsou dostupné náhradní díly či jsou konkrétní bezpečnostní rizika např. u elektrospotřebičů)
- pokud je to možné, poškozené věci uchovejte k případné prohlídce opravářem nebo naším technikem
- u poškození velkých spotřebičů a po jejich nafocení a odborném posouzení (kvalifikovaným opravcem)
- zajistěte písemný protokol o přesné příčině a podrobném rozsahu poškození
- velké spotřebiče (lednička, pračka, sušička, mrazák atp.) nebo nábytek, které jsou prokazatelně kontaminované v případě znečištění splašky, kouřem atp., nebo jinými hygienickými riziky je možno odvést na sběrný dvůr
- Co vás čeká po nahlášení škody
- provedeme registraci škody a přidělíme jí číslo pojistné události
- zašleme registrační dopis, ve kterém vám sdělíme další kroky spojené s řešením vaší škody
- můžeme vám také zavolat a škodu s vámi vyřešit přímo po telefonu
- vyžádáme si od Vás další dokumentaci ke škodě, pokud to bude nutné a účelné s ohledem na rozsah a výši škody (např. odborné posouzení, posudky)
- zaplatíme vám plnění, na které máte nárok, a to
- podle naší dohody (rozpočtem nebo dle dokladů)
- na váš účet nebo složenkou na adresu
- Shromážděte základní dokumenty – rovnou nám je uložte přímo k on-line hlášení škody nebo dodatečně uložte k již nahlášené škodě prostřednictvím odkazu vložit dokumenty, zejména:
- pořizovací doklady, faktury a jiné doklady od odcizených / zničených / poškozených věcí
- další dokumenty Vám sdělíme v rámci registračního dopisu nebo telefonicky a následně nám je můžete vložit přes webovou aplikaci Moje pojistné události.
Škodu mi zavinila cizí osoba a mám vlastní pojištění majetku
- Nahlaste nám škodu – zde on-line hlášení, nebo nám zavolejte na číslo +420 955 527 777
- Volejte asistenční službu – v případě, že máte havarijní situaci, volejte o pomoc asistenci – instalatéra, pokrývače, elektrikáře, topenáře, plynaře, zámečníka apod. na telefonní číslo +420 292 292 260
- Připravte si tyto informace a dokumenty
- číslo pojistné smlouvy
- identifikační údaje pojištěného
- identifikační údaje viníka
- datum, čas a místo vzniku události
- rozsah škody a odhad její předpokládané výše
- soupis poškozených / zničených / odcizených věcí
- fotodokumentaci škody
- Pusťte se do prvních kroků k odstranění následků škody – zejména
- vyfoťte místo vzniku škody (celek a detail) na vašem majetku, případně i na majetku cizím
- bez odkladu začněte vysoušet – předcházet rozšíření škod (např. větrat, aplikovat protiplísňový postřik, zajistěte, aby nedocházelo k ohrožení života či zdraví atp.)
- pokud vám viník umožní zdokumentovat místo vzniku škody nebo poruchy (např. únik vody – prasklá trubka, mokrá skvrna na zdi; nebo stromu, ze kterého se odlomí větev a spadne na vaši nemovitost atp.), vyfoťte tuto skutečnost
- s viníkem bez odkladu sepište popis události (v popisu uveďte jméno, adresu, kontaktní údaje, datum vzniku, datum narození viníka, název firmy a adresu viníka, kdy a co se stalo, co bylo poškozeno, jména a kontaktní údaje spoluviníků - např. opravář) a všichni jej podepište
- při zahájení oprav foťte jejich celkový průběh od rozkrytí, výměny potrubí/zařízení až po zapravení
- pokud je to možné, poškozené věci, vyměněnou porouchanou / poškozenou část potrubí uchovejte k případné prohlídce technikem
- u poškození nábytku a elektrospotřebičů po jejich nafocení a odborném posouzení (kvalifikovaným opravcem)
- zajistěte písemný protokol o přesné příčině a podrobném rozsahu poškození
- velké spotřebiče (lednička, pračka, sušička, mrazák atp.) nebo nábytek, které jsou prokazatelně kontaminované v případě znečištění splašky, kouřem atp., nebo jinými hygienickými riziky je možno odvést na sběrný dvůr
- Co vás čeká po nahlášení škody
- provedeme registraci škody a přidělíme jí číslo pojistné události
- zašleme registrační dopis, ve kterém vám sdělíme další kroky spojené s řešením vaší škody
- můžeme vám také zavolat a škodu s vámi vyřešit přímo
- pokud to bude nutné, zašleme na místo události našeho mobilního technika ke zdokumentování škody a prohlídky místa vzniku škody
- vyžádáme si od Vás další dokumentaci ke škodě, pokud to bude nutné a účelné s ohledem na rozsah a výši škody (např. odborné posouzení, posudky)
- zaplatíme vám plnění, na které máte nárok, a to
- podle naší společné dohody (rozpočtem nebo dle dokladů)
- na váš účet nebo složenkou na adresu
- Shromážděte základní dokumenty – rovnou nám je uložte přímo k on-line hlášení škody nebo dodatečně uložte k již nahlášené škodě prostřednictvím odkazu vložit dokumenty, zejména:
- písemný popis příčiny a důvody škody (např. prasknutí potrubí přetlakem)
- faktury a jiné doklady, pokud opravu budete provádět dodavatelsky
- další dokumenty Vám sdělíme v rámci registračního dopisu nebo telefonicky a následně nám je můžete vložit přes webovou aplikaci Moje pojistné události.
V případě potřeby nás kontaktujte na informační lince (+420) 955 527 777 v pracovní dny mezi 8:00 – 17:00 nebo na e-mailu likvidace@komercpoj.cz
Přiložením dokladů k oznamované události urychlíte likvidační řízení.
Online formulář
Dodatečné informace k on-line formuláři
Co dělat, když jsem neuvedl/a v on-line formuláři veškeré informace
Pokud jste nám nezaslal/a všechny potřebné dokumenty ke škodě přímo v rámci vyplněného formuláře on-line , prosíme, zašlete je na e‑mail likvidace@komercpoj.cz nebo je můžete vložit zde: Vložit dokumenty.
Pokud budete dokumenty zasílat e-mailem, prosíme, uveďte do předmětu e-mailu číslo smlouvy nebo jméno a příjmení pojištěného.
Máte-li již přiděleno číslo pojistné události, využijte pro doplnění dokumentů webovou aplikaci Moje pojistné události.
Jiné formy nahlášení škody
Písemně
Komerční pojišťovna, a.s.
Palackého 53
586 01 Jihlava
Při písemném hlášení nové události využívejte výhradně přiložené formuláře, které naleznete níže.
Telefonicky
Na tel: (+420) 955 527 777 v pondělí až pátek mezi 8:00 a 17:00
On-line
Android:
- Přihlaste se do Mobilní banky KB, v seznamu produktů klikněte na produkt MojePojištění Majetku a vyberte symbol +.
- Klikněte na Nahlásit škodu a vyplňte základní údaje, popis škodní události a vložte potřebné dokumenty (fotografie)
- Klikněte na odeslat – Mobilní banka předvyplní a klient sám ze svého e-mailu odešle
iOS:
- Přihlaste se do Mobilní banky KB, v seznamu produktů klikněte na produkt MojePojištění Majetku a vyberte Nahlásit škodu
- Vyplňte datum škodní události, popis škodní události a vložte potřebné dokumenty (fotografie)
- Klikněte na odeslat – Mobilní banka předvyplní a klient sám ze svého e-mailu odešle
Informace o pojistné události včetně dokumentů můžete zaslat také na e-mail likvidace@komercpoj.cz.
Sledování Vaší události
Pro náhled stavu řešení Vaší události nebo přidání dokumentů on-line klikněte na odkaz Moje pojistné události